Primary Advertiser

מתעלות: ההישגים הגדולים של הספורטאיות הישראליות במילניום הזה

בשיתוף דנונה PRO

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 9:00

הזהב המדהים של אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה החזיר אותנו לכמה מההצלחות המבריקות ביותר של הספורטאיות שלנו בשנים האחרונות. בתקווה שהרשימה הזו תתארך בטוקיו 2020

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Petr David Josek, AP
היממה את האלופה, בבית שלה. גורבנקו והזהב באליפות אירופה/AP, Petr David Josek

היסטוריה נרשמה לאחרונה בספורט הישראלי, כאשר חודשיים בלבד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, השחיינית אנסטסיה גורבנקו בת ה-17 עשתה סנסציה וזכתה במדליית הזהב באליפות אירופה שנערכה בהונגריה. לכבוד האירוע המשמח הזה, נזכרנו בעוד כמה רגעים גדולים של ספורטאיות ישראליות במילניום הזה, בתקווה שהרשימה הזו תתארך בטוקיו 2020.

שלוש מדליות זהב לקרן לייבוביץ' בסידני 2000

הספורט הפראלימפי של ישראל תמיד ידע לספק רגעים מבריקים ולייבוביץ', ששלטה בבריכה באולימפיאדה הראשונה של המילניום, היא אחת ההוכחות הטובות ביותר לכך. מי שהייתה גם שיאנית העולם במספר משחים חזרה אז מאוסטרליה מעוטרת במיוחד, עם הזהב ב-100 מטרים חזה וחופשי וב-50 חופשי. באתונה 2004 היא הוסיפה מדליית זהב, שתיים מכסף ואחת מארד.

שחר פאר מגיעה למקום ה-11 בעולם ב-2011

הישראלית היחידה שהעפילה אי פעם לרבע גמר טורניר גרנד סלאם בטניס (פעמיים, ב-2007) התקדמה במעלה הדירוג העולמי עוד ועוד, עד שבתחילת שנת 2011 הגיעה להישג השיא של הטניס הישראלי עם המקום ה-11 המדהים. היא חזרה אליו כחודשיים לאחר מכן ולמרות שלא הצליחה לבסוף להיכנס לטופ 10, מדובר ענק, שלא נראה שישוחזר בזמן הקרוב.

הטניסאית הישראלית שחר פאר. Graham Denholm, GettyImages
הישג השיא של הטניס הישראלי. שחר פאר/GettyImages, Graham Denholm

לי קורזיץ זוכה באליפות העולם בגלישה ב-2011

ב-2003, כשהיא בת 19 בלבד, קורזיץ הפכה לגולשת הצעירה אי פעם שמוכתרת כאלופת העולם. בשנים הבאות היא חוותה ירידה ביכולת, כמעט פרשה ונפגעה באופן קשה פעמיים. למרות הכל, ב-2011 היא שבה לראש הפודיום עם זכייה מדהימה בתחרות שנערכה באוסטרליה. קורזיץ הייתה הישראלית הראשונה שזוכה בשתי אליפויות עולם בענפים אולימפיים ואם לא די בכך, היא המשיכה לזכיות גם ב-2012 ו-2013.

נטע ריבקין מסיימת שביעית בגמר הקרב רב בלונדון 2012

בכל הנוגע להתעמלות אמנותית, אחד הענפים האולימפיים החשובים ביותר, ריבקין שמה את ישראל על המפה בזכות ההופעה שלה בקרב רב בלונדון. היא הייתה זו שהחלה את העלייה של הענף בשנים האחרונות ובזכות ההישג שלה, גם זכתה לשאת את דגל המשלחת בטקס הפתיחה של ריו 2016. בלונדון 2012, שנה בלבד אחרי זכייה היסטורית במדליית ארד באליפות העולם, הגיעה ריבקין לגמר האולימפי, בו התחרתה בצורה מרשימה מול הספורטאיות הטובות בענף וסיימה שביעית מבין עשר המתמודדות.

ירדן ג'רבי אלופת העולם בג'ודו ב-2013

הג'ודו בישראל נהנה מהצלחות רבות לאורך השנים, החל ממדליית הכסף של יעל ארד בברצלונה 1992 והלאה. ג'רבי השיגה בעצמה מדליה אולימפית, בריו, אבל עוד קודם לכן פרצה לתודעה בזכות תרגיל "חניקת ג'רבי", שעזר לה להביס את כל המתחרות בדרך לזכייה מוחצת בתואר העולמי. שנה לאחר מכן, ולמרות שהתרגיל שלה נאסר לשימוש, היא זכתה בכסף באליפות העולם.

ירדן ג'רבי אלופת העולם בג'ודו. ניב אהרונסון
תרגיל בלתי עציר. ג'רבי ומדליית הזהב/ניב אהרונסון

כסף לחנה מיננקו באליפות העולם באתלטיקה ב-2015

שנתיים בלבד אחרי שעברה לייצג את ישראלית, האתלטית הנהדרת זינקה למרחק 14.78 בקפיצה השנייה שלה בגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת וטיפסה על המקום השני בפודיום בתחרות שנערכה בבייג'ינג. התוצאה של מיננקו הייתה שיא אישי ושיא ישראלי חדש והמדליה השלישית בסך הכל של ישראל באליפויות העולם, אחרי השתיים בהן זכה אלכס אברבוך ב-1999 ו-2001.

מדליית כסף ללינוי אשרם באליפות העולם בהתעמלות אמנותית ב-2018

עולם ההתעמלות האמנותית קשוח והצמרת צפופה במיוחד, כך שהיכולת של הישראלית לפרוץ את תקרת הזכוכית בקרב רב, המשלב בין כל המקצועות השונים, הייתה משהו מיוחד ומשם, היא כבר לא נעצרה לרגע. בסך הכל יש לאשרם כיום לא פחות משש מדליות כסף מאליפויות העולם ב-2018 ו-2019 ועוד חמש מארד. היא גם זכתה בקרב רב באליפות אירופה בקייב ב-2020 וההצלחות רק ממשיכות להצטבר.

זהב לאנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה ב-2021

כבר כמה שנים שגורבנקו מסומנת כדבר הגדול הבא של השחייה הישראלית, אבל לא רבים האמינו שדווקא בבודפשט, ביתה של שיאנית ואלופת העולם והאלופה האולימפית קטינקה הוסו, תצליח הישראלית הצעירה לספק התעלות כזו ולזכות במשחה היוקרתי ל-200 מטרים מעורב אישי. היא ניפצה את שיא ישראל ושלחה יד מהירה קדימה אל הקיר, כדי להקדים גם את אייבי ווד הבריטית ולזכות בזהב השני של ישראל בתולדות אליפויות אירופה לשחייה.

אנסטסיה היא אחת משש ספורטאים וספורטאיות עם חלומות אולימפיים, שאימץ מותג דנונה PRO, המותג המוביל בקטגוריית יוגורט עשיר בחלבון. בנוסף אליה, דנונה PRO תומכת גם באתלטית דיאנה ויסמן, רץ המרתון מארו טפרי, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור, הג'ודוקא גפן פרימו והמתעמל אלכס שטילוב. כולנו חולמים איתם על הצלחות גדולות בזירה הבינלאומית בכלל, ובמשחקים האולימפיים בפרט.

בשיתוף דנונה PRO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully