Primary Advertiser

טריקים קטנים, שדרוג גדול: הסודות של הספורטאים האולימפיים

מעבר לתפריט שכולל שלוש ארוחות ביום, שגרת התזונה של ספורטאים אולימפיים מלאה בארוחות ביניים, שעוזרות לבנות את השרירים ולקבל אנרגיות לקראת ואפילו במהלך האימון. כדי לגלות עוד על הנושא, שוחחנו עם דיאנה ויסמן ואסף יסעור, שני ספורטאים ישראלים צעירים ומבטיחים

בשיתוף דנונה PRO
31/05/2021
צעירים בחדר כושר. ShutterStock
מה שאנחנו צורכים בין הארוחות חשוב מאוד וכדאי להקפיד עליו(צילום: ShutterStock)

לצד שגרת אימונים בלתי מתפשרת, הגורם המכריע השני בקריירה של ספורטאים אולימפיים הוא תזונה נכונה. כאשר השניים משתלבים זה בזה בהרמוניה מושלמת, הספורטאי יכול להביא את גופו למצב האידיאלי, הן באימונים שהולכים ומתגברים לקראת הדבר האמיתי, והן במשחקים האולימפיים עצמם.

אלא שבעוד ששגרת האימונים די ברורה לנו - אימון בוקר, אימון צהריים, אימון ערב - הרי שבכל הנוגע לתזונה, יש הרבה מעבר לשלוש ארוחות ביום. הארוחות הללו חשובות כמובן, כי הן הבסיס ובלי תכנון נכון שלהן, ספורטאים בכלל לא יכולים להתחיל לבנות את הגוף כהלכה, אבל ביניהן, בין האימונים או בסוף היום מתנהל עולם ומלואו, הכולל כל מיני "טריקים" קטנים שעוזרים לנו להתחזק, לבנות את השרירים, לחדש אנרגיות ועוד.

כדי להבין מה זה אומר, פנינו לשני ספורטאים ישראלים צעירים, מצליחים ומבטיחים, עם שאיפות אולימפיות גדולות: שיאנית ישראל בריצה ל-100 מטרים לנשים, דיאנה ויסמן ולוחם הטאקוונדו הפראלימפי, אסף יסעור, שגילו לנו את הסודות שעוזרים להם בקריירה האולימפית, ובוודאי יכולים להשתלב גם בתפריט היומיומי שלכם.

"יש לי אימונים שנמשכים ארבע שעות, ואני גרה באשקלון, אז גם יש נסיעות ארוכות", סיפרה דיאנה. "בגלל זה, אני תמיד מקפידה שיהיו לי חטיפים או נשנושים שמכילים חלבון, למשל יוגורט. זה גם משביע וגם עוזר לבנות את השרירים וזה חשוב באתלטיקה".

עוד בוואלה!

איך שפוקחים עיניים: מה ספורטאים אולימפיים אוכלים לארוחת בוקר, ולמה?

בשיתוף דנונה PRO
אוהבת שייקים עם יוגורט. ויסמן(צילום: קובי אליהו)

"אני אגלה פה סוד - אני מאוד אוהב לנשנש. מסיים ארוחה ורוצה שיהיה לי משהו מתוק אחריה", מוסיף אסף. "כמובן שבמסגרת הספורט שאני עושה והתזונה הרצויה, אני לא יכול לאכול שוקולדים כל היום, אז אני ממיר את זה. לפעמים אני אוכל תמר, בצהריים עם הקפה אני תמיד אוכל תפוח ובאופן כללי, אני מת על פירות, אגוזים ושקדים".

דיאנה מצדה, אומרת שכשהיא רוצה משהו מתוק, בין האימונים או אחרי האוכל, היא מכינה לעצמה שייק על בסיס פירות: "אני מוסיפה לו יוגורט טבעי, דנונה PRO וזה נותן לי את הבוסט של החלבון לשייק. זה גם נותן אנרגיה, וגם מכסה לי את הרצון לסוכר, במקום לאכול משהו משמין כמו שוקולד".

הטעם האהוב עליה הוא קרמל מלוח: "אני מכינה אותו עם שיבולת שועל ולפעמים אוכלת את זה אפילו במהלך האימון אם אני רעבה וזה נותן לי את הכוח להמשיך הלאה".

ומה לגבי סוף היום, אחרי שהאימונים נגמרים? אסף דואג לסגור את היום שלו עם 2-3 ביצים ולצדן יוגורט עשיר בחלבון ודיאנה מספרת שכשהיא יושבת מול הטלוויזיה ובא לה משהו קטן אחרי ארוחת הערב, היא מכינה פנקייקים דלי קלוריות או "שייק עם טוויסט מעניין - הרבה קרח, הרבה פירות ויוגורט דנונה PRO".

שומר על תזונה נכונה, לא מתמודד עם בעיות משקל. יסעור(צילום: צילום מסך, דנונה PRO)

לסיום, יש משהו שאתם מרשים לעצמכם "לרמות" איתו?

דיאנה: "תלוי באיזו תקופה אני נמצאת. אחרי תחרות בארץ, אני תמיד מגיעה הביתה ואוכלת ארוחה טובה, אבל אם זו תחרות בחו"ל, ממש מדי פעם אני ארשה לעצמי משהו עם טיפה שוקולד או גלידה קטנה. כמובן שאחרי כל תחרות מגיע עוד אימון, ואחריה עוד תחרות, אז זה לא נגמר ואני לא יכולה להרשות לעצמי להתפזר".

אסף: "בטאקוונדו, אנחנו מחולקים לקטגוריות משקל ואני מתחרה בקטגוריה עד 61 ק"ג. יש הרבה ספורטאים אצלנו שנאבקים לשמור על התזונה שלהם ולהיות במשקל הנכון, ולכן אסור להם לנשנש ולאכול קלוריות מעבר לתפריט שלהם. לשמחתי, אני לא מתמודד עם בעיות משקל בזכות הגוף שלי והתזונה הנכונה. אז לפעמים אני מרשה לעצמי לחטוף איזו עוגייה או משהו כזה, אבל תמיד במידה כמובן".

עבור ספורטאים עם חלומות אולימפיים, העבודה היא יומיומית ורציפה ובכל שלב עליהם לחשוב איך הם מחזקים את הגוף, בונים את השרירים ודואגים שכל הזמן תהיה להם כמה שיותר אנרגיה לאימונים ולתחרויות. לכן, דיאנה, אסף וספורטאים רבים נוספים משלבים בנקודות שונות במהלך היום שלהם, בארוחות או ביניהן, דנונה PRO עשיר בחלבון. כך הם דואגים למנת חלבון יומית, שעוזרת להם להתקדם ולשפר את הביצועים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully