Primary Advertiser
בשיתוף דנונה PRO
25/05/2021

איך שפוקחים עיניים: מה ספורטאים אולימפיים אוכלים לארוחת בוקר, ולמה?

ספורטאים עובדים על הגוף מסביב לשעון ולכן, לפני אימון הבוקר חשוב שעל השולחן יהיו דברים נכונים, שעוזרים לבנות שרירים ולהתחיל את היום מלאי אנרגיה. שלושה ספורטאים ישראלים צעירים ומעולים לימדו אותנו איך עושים את זה נכון

מתחילה את הבוקר עם אנרגיות. גפן פרימו (צילום: קובי אליהו)

אם יש שני דברים שמגדירים ספורטאים אולימפיים, הרי שהראשון הוא המיקוד המלא במטרה הגדולה והשני הוא הדיוק והמשמעת העצמית, הנדרשים כדי להשיג אותה. כן, ספורטאים אולימפיים חיים במקרו ובמיקרו, בטווח הארוך בו הם חולמים על אירוע השיא של הספורט העולמי ובטווח הקצר, בו הם מקפידים לשמור על שגרה בריאה, אורח חיים מתאים וכמובן, תזונה נכונה.

זה מתחיל כבר מהרגע בו פוקחים עיניים ודואגים לארוחת בוקר. כי זמן קצר אחריה מגיע האימון הראשון של היום והספורטאים חייבים להיות מוכנים אליו, על מנת להפיק ממנו כמה שיותר. כדי להבין איך עושים זאת נכון ומה בכלל ספורטאים אולימפיים אוכלים לארוחת בוקר, פנינו לשלושה כאלו, עם חלומות גדולים על חמש הטבעות המפורסמות.

"אני מעדיפה לפתוח את היום עם דייסה ושיבולת שועל, יוגורט וקפה", סיפרה הג'ודוקא הצעירה גפן פרימו. "לזה אני יכולה להוסיף כל מיני דברים מתוקים יותר, כמו כפית דבש או אגוזים, וזה הבסיס שמספיק לי עד לאימון. לפעמים, לקראת האימון אני אוכלת גם תמר".

עוד בוואלה!

טריקים קטנים, שדרוג גדול: הסודות של הספורטאים האולימפיים

לכתבה המלאה
כבר מאימון הבוקר - צריך המון אנרגיה. אנסטסיה גורבנקו (צילום: אתר רשמי, גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה בישראל)

השחיינית אנסטסיה גורבנקו, שתזנק לבריכה בטוקיו, המשיכה בקו הזה: "אני אוכלת לארוחת בוקר קערת שיבולת שועל עם פירות, כמו בננה או אוכמניות. אני תמיד מקפידה, אבל בחצי השנה האחרונה לפני האולימפיאדה חשוב לי עוד יותר מתמיד לדעת מה אני מכניסה לגוף, כדי שלא יעייף אותי או יכביד עליי באימון. ארוחת הבוקר צריכה לתת לי אנרגיה ואחריה, אני מרגישה שבא לי להתאמן".

אסף יסעור, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי, פותח את הבוקר שלו עם יוגורט דנונה PRO עשיר בחלבון, שנותן לו אנרגיה ומנת חלבון כבר בתחילת היום ועוזר לבניית השרירים. לזה הוא מוסיף פרי כלשהו, שיבולת שועל ואת הסוד הפרטי שלו, שהוא מסכים לחשוף: "יש לי דרך מיוחדת להכין קפה שחור ואני מבסוט עליה. יש כוס זכוכית, ספציפית ואני מרתיח קומקום ושופך פעמיים מים לכוס, שתהיה רותחת. אני שם שתי כפיות קפה, מים, נותן לו לעמוד, נגיעה של סוכר, ערבוב, שתי דפיקות על השיש - ומוכן לאימון".

מגלה את הסוד שלו. אסף יסעור (צילום: צילום מסך, דנונה PRO)

לפי מה מורכבת הארוחה שלכם? מה הרעיון שעומד מאחורי כל מרכיב בה?

"התפריט לארוחת הבוקר בנוי כך שיש בו פחמימה וחלבון, כדי שיהיה כוח לאימון", מסבירה פרימו. "אחרי שישנתי בלילה, אני צריכה להגיע חזקה ואנרגטית לאימון הבוקר וזה התפקיד של הפחמימה. מהדנונה PRO אני מקבלת חלק ממנת החלבון הכללית שאני צריכה לצרוך בכל יום".

אסף משלים: "הקפה עוזר לי לפתוח את היום כמה שיותר עירני, והיוגורט מאפשר לי לצאת לדרך עם מנת חלבון. יחד עם הפרי, זה נותן לי מרץ. בטאקוונדו משתמשים ברגליים המון והאימונים מאוד אינטנסיביים, אז אני חייב להגיע מוכן על הבוקר".

גפן, אנסטסיה ואסף חולמים על המשחקים האולימפיים ויודעים שהדרך לשם עוברת בהתמדה והקפדה יומיומית על תזונה נכונה וזה נכון גם למי שמתאמן להנאתו ורוצה לבנות שרירים, או פשוט לפתוח כל בוקר מלא באנרגיות. כפי שמעידים הספורטאים, למנת החלבון היומית שלהם יש השפעה גדולה מאוד על הביצועים ועל גרף ההתקדמות ולכן הם דואגים לשלב את דנונה PRO בארוחות שלהם, כבר מהבוקר, לפני האימון הראשון של היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully