Primary Advertiser
בשיתוף דנונה PRO
30/03/2021

השיטה שתסדר לכם מוטיבציה לשמור על חיים מאוזנים

"אימונים, שינה ותזונה", אלו שלוש הפינות של "שיטת המשולש" של מתן בלו, כוכב נינג'ה ישראל. בעזרתה הוא שומר על איזון ומוטיבציה בשגרת האימונים, בלי לקום בחמש בבוקר ובלי למנוע מעצמו לאכול משהו מתוק כשמתחשק. הדרך לאורח חיים טוב יותר מתחילה כאן

כולנו רוצים להתמיד באורח חיים בריא, לשמור על הגוף, לאכול נכון ולהתאמן - אבל הבעיה מתחילה כשהרצון פוגש את מבחן המציאות. רובנו מתחילים חזק ואיפשהו בדרך מוותרים, עד שבשלב מסוים אנחנו חוזרים לנקודת המוצא.

היום זה מורגש יותר מתמיד. רבים רוצים לחזור לשגרת אימונים וספורט, להוריד את הקילוגרמים שהצטברו בסגר, להחזיר את הגוף לפעילות וליהנות יותר מהיומיום שלנו, אבל אם תשאלו את מתן בלו, פיינליסט נינג'ה ישראל, שמשתקם כעת מפציעה הוא יגיד שהדרך חזרה לשגרה ממש לא עוברת בהחלטות גדולות או שינויים קיצוניים. מבחינתו, אין סיבה לדחוף את עצמנו לקצה. ההיפך הוא הנכון.

השיטה של מתן, שכוללת גם את "משולש העוצמה" , מבוססת על איזון והקשבה לגוף, ואפילו השקעה של פחות מאמץ ממה שאנחנו מסוגלים: "הבסיס של משולש העוצמה הוא להתמקד גם באורח החיים", הוא מסביר. "לא רק מה שעושים באימונים, אלא גם מעבר".

הוא עצמו חי את הדרך בה הוא מאמן. אחרי פציעה קשה ברגל, שכללה מספר ניתוחים ותהליך שיקום ארוך, וניתוח נוסף אותו עבר ממש לאחרונה, הוא מעיד שאחד הדברים שהכי עוזרים לו לחזור לעצמו זו העובדה שעוד לפני הפציעה הקפיד על איזון בכל תחום בחייו, ומעולם לא הלך נגד תחושות הגוף או הכאבים.

"שלוש פינות המשולש הן אימונים, שינה ותזונה", הוא עושה סדר. "כמה ואיך מתאמנים, חשיבות התזונה וכמה ישנים. האיכות של כל אחד מהשלושה הללו קובעת כמה אנחנו מאוזנים ואם אנחנו במרכז המשולש, שזה המצב הטוב, או נמשכים לפינה מסוימת, מה שיוצר חוסר איזון".

הרעיון הבסיסי הוא להקשיב לגוף, לפני שמקשיבים לשאלות כמו "מה צריך לאכול?" או "מתי נכון לקום בבוקר?". כך למשל, מתן מספר שהוא לא מתחבר לרעיון ההשכמה בחמש בבוקר, למרות שזו שיטה שצוברת פופולאריות בשנים האחרונות: "יש אנשים שזה עושה להם ממש טוב", הוא יודע. "אבל הפעילות שלי היא עד הלילה. אני הולך לישון בחצות או אחת ולכן לקום בחמש לא מתאים לי. השינה היא אינדיבידואלית וכל אחד צריך למצוא את הדרך שלו. יש אנשים שלישון המון שעות לא יעשה להם טוב, בזמן שאחרים צריכים "Power nap", שנ"צ של 20 דקות שהוכח מחקרית כעוזר ומעורר".

השיטה המאוזנת של מתן היא זו שמאפשרת לאנשים להתמיד. בדרך כלל, כשאנחנו מחפשים לעשות שינוי, אנחנו צוללים לאימונים קשים או לדיאטות קשוחות, אבל זה מה שבסופו של דבר גם גורם לנו לוותר. "אני לא מאמין ב'להיקרע' והגישה של 'לא הזעתי, לא התאמנתי' לא נכונה בעיניי. קודם כל צריך לחשוב על המטרה, שהיא לפתח יכולות גופניות. אני מאמין במאמץ של 70-75 אחוזים. אם המקסימום של מישהו זה חמש שכיבות סמיכה ואחר כך הוא צריך יום מנוחה, אז הוא לא יעשה יותר מ-15 בשבוע. אבל אם הוא יעשה שלוש ביום, הוא כבר יגיע ל-21 בשבעה ימים".

(צילום: ליאור נורדמן)

מבחינת מתן, אחד הדברים החשובים ביותר הוא להניע את הגוף, לא בהכרח באימונים מאומצים כמה פעמים בשבוע. "הלוואי שאנשים יעשו סט של מתיחות על הבוקר. תנועה של הגוף ממש כשמתעוררים, למשל סיבובי מפרקים וראש, פיתולי גב ומתיחות, מזרימה נוזלים חשובים, שעוזרים לדם להתחדש ומעבירה חמצן לתאים, מה שיוצר תנועתיות. יש אנשים שכמה דקות בבוקר יספיקו להם, אחרים ייצאו להליכה ויש כאלו שרוצים אימונים הארד קור. בדרך כלל, אימון פשוט יספיק. חמישה תרגילים - אחד של רגליים, למשל סקוואט או מדרגות, ואז תרגיל ידיים, בטן וגב, ואת הכל לסגור עם סט של אירובי כמו קפיצות או עליית מדרגות". הדרך הנינוחה הזו מאפשרת לרוב המתאמנים של מתן לשמר את המוטיבציה ולהמשיך להתאמן, בלי לוותר, במשך תקופות ארוכות.

גם ההתייחסות שלו לאוכל הופכת את כל תהליך השמירה על הבריאות לפשוט יותר. "אנשים תמיד חושבים שאני לא אוכל בכלל בכלל מתוקים, אבל זה לא נכון", הוא צוחק. "אני אחרי ניתוח ושלחו לי המון ממתקים, ועוגיות. ברוב אני לא נוגע, אבל אני לא מונע מעצמי. אני בעד לקחת ביס, שניים, להרגיש את המתוק ולהמשיך הלאה ולא 'ליפול' על זה ואז להתחרט. אני דואג למלא את הגוף שלי באוכל מזין כמו סלט או מרק, אחר כך מתפנה לאוכל גדול יותר, כמו מנת חלבונים ואז אני לא משאיר לי רעב של מקום לקינוח.

אני משלב מנת חלבונים בכל ארוחה ואם בא לי משהו מתוק אני דואג שזה יהיה מתוק טוב יותר. למשל דנונה PRO עשיר בחלבון שמאפשר לי לצרוך בקלות את מנת החלבון שאני זקוק לה ועדיין זה מתוק טעים ובנוסף לא מצריך ממני שום הכנה מוקדמת".

אז בפעם הבאה שאתם לוקחים החלטה גדולה כמו "מחר דיאטה" או "חדר כושר כל יום", שווה לזכור", אומר הנינג'ה שדווקא האיזון לדעתו הוא מה שיביא להתמדה, ובסופו של דבר - לתוצאות. יאללה, אימצנו.

  • דנונה
  • מתן בלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully