Primary Advertiser

"בתזונה ספורטיבית, הדברים הקטנים עושים את ההבדל": סוד ההצלחה של אלכס שטילוב

בשיתוף דנונה PRO

24.3.2021 / 8:00

מה סוד ההצלחה של המתעמל הגדול בתולדות ישראל? רגע לפני שהוא מסתער על המשחקים האולימפיים בפעם הרביעית, אלכס שטילוב מספר על שגרת האימונים שלו, סדר היום סביב התזונה והטריק לימי תחרות ארוכים

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. לילך וייס רוזנברג
קריירה עמוסה בהצלחות. שטילוב/לילך וייס רוזנברג

"מה שחשוב זה לא להיכנס לאיזה משטר תזונה גדול כלשהו. הניואנסים הקטנים הם מה שבאמת עושה את ההבדל".

את אלכס שטילוב אין צורך להציג. בשני העשורים שחלפו מאז שעלה עם משפחתו לישראל, הפך המתעמל לאחד הספורטאים הגדולים והמעוטרים בתולדות המדינה, הראשון שזוכה במדליות זהב וכסף באליפות אירופה, הראשון שזוכה במדליה באליפות העולם (פעמיים!) והראשון שמעפיל לגמר היוקרתי במשחקים האולימפיים.

כעת, שטילוב מתכונן לאולימפיאדה הרביעית בקריירה שלו, זו שנדחתה מהשנה שעברה ואמורה להיערך בטוקיו בקיץ הקרוב וכמובן שכמו כל ספורטאי, בטח ובטח שאתלט ברמתו, יש לו סדר יום מאוד מוקפד, כולל תכנית אימונים ברורה ורצף תזונתי עליו הוא שומר. נעזרנו בשני ארד, הדיאטנית של שטראוס, כדי לשאול את שטילוב על התזונה שלו, כיצד היא משתלבת בסדר היום השגרתי, איך היא משתנה לפני תחרות ועוד - הכל כדי להבין את סוד ההצלחה הגדולה.

התעמלות היא ענף ספורט שדורש הקפדה רצינית על תזונה, כמה אתה משקיע בחשיבה על זה?

"לשמחתי, באופן טבעי אני אוכל נכון", הוא מסביר, "כי אני אוכל המון ירקות ופירות , בשגרה, אין לי משטר תזונה מיוחד ועכשיו, עם הילדים, דווקא יש לי שתי ארוחות בוקר.

"אני פחות מתעסק בלוח הזמנים של הארוחות, ופשוט דואג לתזונה מאוזנת, חכמה ונכונה, בכל יום את כל מה שהגוף שלי צריך אני דואג להשיג מהמזון ללא תוספים כלל.

אלכס, אז איך נראה סדר היום של מתעמל אולימפי?

"אני מתעורר עם הילדים שלי ב-6:30 בערך. אשתי מכינה איתם דייסת קוואקר שכולנו אוכלים, עם צימוקים ואגוזים, ואני שותה קפה. אחרי שאני מפזר אותם לגנים, אני אוכל עוד משהו קטן, למשל טוסט או סנדוויץ', ואז הולך לאימון הבוקר".

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. AP
קם עם הילדים, אוכל ולאימון/AP

האימון הראשון של שטילוב בכל יום נמשך בין שעתיים לשלוש "כשאני מתאמן בווינגייט, יש לי חדר אוכל מסודר ושם אני אוכל את ארוחת הצהריים שמכילה הכל - פחמימות, חלבונים, בשר, עוף, דגים שאני מאוד אוהב. למזלי, תמיד גרתי קרוב יחסית למתחם האימונים ויכולתי לאכול שם באופן מסודר ונכון. ככה דאגתי לאורך השנים לאכול בצהריים דברים שנתנו לי אנרגיה, שזה חשוב אחרי האימון". סידור נוח, הוא מחייך.

השלב הבא ביום של המתעמל האולימפי כולל פירות וירקות, שהוא תמיד דואג שיהיו זמינים עבורו כמה שעות אחרי ארוחת הצהריים. שגרת האימונים לא נגמרת כאן - "בדרך כלל יש אימון גם בערב", מסביר שטילוב.

"בארוחת הערב אני והילד הגדול שלי עשינו לנו הרגל: חותכים סלט, תמיד. לצד הסלט, בדרך כלל יש ביצה, לפעמים מתווסף גם עוף או שניצל. בסוף היום אני נותן לגוף לנוח ולהירגע - אם אני יושב מול הטלוויזיה או משהו כזה ובא לי עוד משהו, אני אוכל למשל יוגורט עשיר בחלבון או שקדים".

מה לגבי הימים שלפני תחרות גדולה, כמו המשחקים האולימפיים? התזונה שלך משתנה? אתה מקפיד יותר על דברים מסוימים?

"כשאני מתכונן לתחרות, אני מקפיד עוד יותר מתמיד לאכול בזמן. לא קרוב מדי לאימון, לא מאוחר מדי בערב, לא ארוחות כבדות כמו סטייק, כדי שאוכל לישון טוב. יום או יומיים לפני התחרות אני שם לב טוב מאוד למה שאני אוכל".

יש לו גם טריק ליום התחרות עצמו, משהו שמתאים לכל מי שמתאמן או צריך לעבור בהצלחה ועם מלוא האנרגיות תקופות עמוסות: "בדרך כלל הימים האלה הם ארוכים מאוד, אז אני תמיד דואג שיהיה לי בתיק משהו עם חלבונים, כמו דנונה PRO. זה עוזר לשמור על אנרגיות עד לסוף התחרות".

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. GettyImages
איך מתכוננים לתחרות אולימפית?/GettyImages

הדיאטנית שני ארד מסבירה מצידה: "כפי שאפשר לראות, לאלכס יש הרגלי תזונה טובים, שמאפשרים לו לאכול נכון - בלי דיאטות, תפריטים קשוחים או תוספים. לעיתים קרובות, אנו מתאמצים מדי להתאים את התזונה לאימונים, לוקחים תוספים כדי לשפר את הביצועים או מעמיסים כמויות חלבון עודפות בכל ארוחה. אלכס הוא ספורטאי אולימפי, שלא סופר את כמות החלבון שהוא צורך ולא לוקח תוספים כאלו. הוא פשוט אוכל מסודר ונכון".

"בכל ארוחה הוא דואג לשלב חלבון, וכך מבטיח צריכת חלבון מספקת", מוסיפה ארד. "בתפריט היומי שלו, גם ארוחת הלילה כוללת מנת חלבון .

צריכת מנת חלבון לפני השינה חשובה מאוד לספורטאים, רגע לפני שהם נכנסים ל'צום הלילה' הממושך ודנונה PRO, המורכב מ-80% חלבון קזאין ו-20% חלבון מי גבינה מתאים בדיוק לכך. קזאין נחשב חלבון בספיגה איטית ומומלץ לצריכה כאשר חלון הזמן לבניית שריר הוא ארוך, לדוגמה, לפני השינה".

ובכל זאת לסיום, שנרגיש שכולנו אותו דבר - מה הגילטי פלז'ר שלך?

"ג'חנון, חד משמעית".

בשיתוף דנונה PRO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully